본문 바로가기

CAR

The New Grandeur Gasoline 3.3, Highway Misfire Measurement Review

728x90
반응형

출처: 네이버

The Grandeur, which conducted a massive facelift in the second half of 2019, appears to have paid off its name value despite its bold and fresh styling. Hyundai’s new design language is exceptional for a large sedan, but it boasts more than 50,000 contracts and is also thought to be a Grandeur.

The New Grandeur Hybrid and The New Grandeur 3.3, which were test-drive at the end of the year, boasted a very good make and quality, as evidenced by the reason for this popularity. The New Grandeur Hybrid featured a hybrid-specific fuel efficiency as well as driving for the larger sedan, followed by the V6 3.3L model, which was sufficient to meet the overall driving performance and emotional aspects.

For large sedans, the New Grandeur 3.3 caligraphies, which made us think the V6 was a good match for a flagship sedan, will be introduced through a test drive, and today we have a review of the highway’s fuel economy measurement, which is measured directly on the highway. What was the highway efficiency of Hyundai Motor's New Grandeur Gasoline 3.3 model coupled with an automatic eight-speed transmission with a 3.3-liter V6 gasoline engine? Check it out now?

The New Grandeur Gasoline 3.3's highway fuel economy measurements were conducted on the same 254-kilometer section from Seoul to Gimcheon as usual. We measured fuel economy in a Full To Full way, where we refueled at the starting point, drove on the highway, and then refueled at the destination. The origin, destination, and measurement methods are the same, but we are pleased to inform you that due to the congestion of the Jungbu inland highway, we drove on a detour route using the Jungbu Expressway and the Dangjin Yeongdeok Expressway.

It may differ slightly from the government-approved standard fuel economy or from the actual fuel economy measured by individuals to carry out gas and driving on the main road. In addition, as the conditions of the test-drive vehicle are affected by various variables such as weather conditions such as external temperature, and small traffic on the road, please check the results below with efficiency that can be found in long-distance driving rather than just the correct running ratio.

Refueling Before Departure _ GS Caltex's Pangyo Paper Self-Powered Refueling Station
To begin the fuel economy measurement, stop by the GS Caltex self-maintenance station in Pangyo and fill the New Grandeur 3.3 with fuel. To minimize the error caused by the different gas stations at the origin and destination, fill it up enough to prevent further filling.

The trip computer has been checked for driving information and has been initialized.

The gas-filled New Grandeur with a total mileage of 4,212 km has a mileage of 686 km. The information required to measure fuel economy, such as mileage, average fuel economy and driving time, has been initialized and the fuel economy measurement has been started.


Annual Review Departure
Thanks to an afternoon departure just past lunch on Friday, downtown Pangyo had smooth communication with no gridlock before leaving the gas station to enter the highway. After passing a few signals, I went straight into the highway, set up a smart cruise control at a maximum speed of 110km/h to the toll gate in Seoul, and continued driving in line with the flow.

Please note that during the fuel economy review, the driving mode was set to Comfort and the air conditioning unit was set to 23.0°C.


Gyeongbu Expressway Section
After passing through the toll gate in Seoul, use the Gyeongbu Expressway to the Singal branch of Yeongdong Expressway. The maximum speed limit for that section was 110 km/h, driving with the New Grandeur’s Smart Cruise Control set to the maximum speed limit. Unlike before the smooth passing of the toll gate, the traffic was heavy due to bottlenecks and continued driving up and down to the set inter-vehicle distance.


Yeongdong Expressway Section
Yeongdong Expressway, which enters the Singal branch, runs to the Hogeok branch, which enters the Jungbu Expressway. The maximum speed limit for this section was 100 km/h, and the New Grandeur’s Smart Cruise Control was reset to the maximum speed limit and continued driving. At 100 km/h, the engine revs of the New Grandeur 3.3 were close to 1,700 rpm, with a high-emission engine coupled with a multi-modified transmission to maintain a fairly low rev at constant speed.

Intelligent safety equipment with navigation-based smart cruise control and highway driving assistance (HDA) is also a state-of-the-art model. The center of the road was fairly accurate, and it was able to slow itself down according to the curvature of the highway and move around the curve and accelerate again. The front vehicle departure warning feature also features the ability to stop for more than 3 seconds while driving on the highway and operate without the need for a separate button operation when re-starting.

Jungbu Expressway Section
Unlike the usual route of driving on the Jungbu inland highway from Yeongdong Expressway, due to the congestion of the Jungbu inland highway, the section that bypassed the Jungbu Expressway and Dangjin Yeongdeok Expressway had to be used. Therefore, we entered the Jungbu Expressway from the arc bifurcation point to the junction, and the maximum speed limit for that section is 110 km/h. After entering the Jungbu Expressway, the smart cruise control was set to its maximum speed, and the engine revs for the New Grandeur were kept close to 1,800 rpm when driving 110 km/h.

The traffic on the Jungbu Expressway was rather heavy, but there was no noticeable congestion or delay, allowing the car to continue driving at its maximum speed.


Dangjin Yeongdeok Expressway
After driving from Jungbu Expressway to Nami Branch Point, we climbed Dangjin Yeongdeok Expressway in Sangju direction again after a brief trip to Cheongju Branch. The maximum speed limit of the Dangjin Yeongdeok Expressway, which runs to the Nakdong branch of the Jungbu inland highway, was 110km/h, and cruise control was set to meet the maximum speed limit and continued driving towards the destination, Gimcheon.

an intermediate inspection
Driving on different sections of the road did not warrant an intermediate inspection point. In particular, the Dangjin Yeongdeok Expressway was located in an obscure section of the expressway, so we stopped by a sleepy rest area located in the middle of the highway without visiting a rest area to take a rest and conduct an intermediate inspection together.

During the fuel economy review, we have always emphasized the need and importance of relaxation when driving long distances. In particular, if you are driving late at night, you should take a good rest in the middle of the night to prevent accidents caused by drowsy driving. If you feel tired while driving and you don't have a rest area nearby, it's recommended that you stop by the sleepy rest area located in the middle of the highway to get plenty of rest before driving again.

After a short break, we conducted an intermediate inspection of Hyundai Motor's New Grandeur Gasoline 3.3 via the trip computer. From Seoul to Tanbu, the total distance was 158.2km. It took an hour and 54 minutes to drive. The fuel gauge is only a fraction of the time it left, with a mileage of 631 kilometers.

Continually the most important average fuel economy is 14.9 km/l. For your information, the government-approved standard fuel economy for the New Grandeur gasoline 3.3 has a high speed fuel efficiency of 11.7 km/l on a trial basis (19 in.).


Dangjin Yeongdeok Expressway - To Nakdong Branch
After an intermediate inspection at the Tanbu Sleep Resting Station, we continued our journey back to our destination, Gimcheon. The maximum speed limit for the Dangjin Yeongdeok Expressway, which is used to reach the Nakdong branch, was 110 km/h, and smart cruise control was set and continued to be driven at the maximum speed after entering the highway. As before the mid-term inspection, the Dangjin Yeongdeok Expressway showed smooth small business conditions without any delays or delays, and was able to drive leisurely to the Nakdong branch while maintaining the maximum speed limit.


Jungbu Naeryuk Expressway Section
The Jungbu inland highway, which entered the Nakdong junction, runs to Namkimcheon IC near the destination. The maximum speed limit was 100 km/h, and the set value of the Smart Cruise Control was changed to meet the changed maximum speed limit and continued driving. Unlike other relatively easy-to-communicate sections, there was a lag in the hill, which was long enough to enter the Sangju Tunnel, and was driven with repeated acceleration and deceleration in line with the flow. After a delay, you will continue driving a little longer and arrive at Namkimcheon tollgate.

Fuel economy review arrival
Passing through the toll gate and driving a little further along the local road, you will arrive at the final destination of the fuel economy review, GS Caltex, happy gas station. On arrival, as at the destination, fuel is filled to determine the amount of room fuel used. And then we use the trip computer to calculate the fuel economy of the net in relation to the actual mileage. Before refueling, we checked the trip computer's information.

From Seoul to Gimcheon, Hyundai Motor's New Grandeur Gasoline 3.3 has a total driving distance of 252.9 kilometers. The drive took exactly three hours, and the fuel gauge was shown to have used a little more small ticks. Based on the remaining fuel volume, the mileage was 572 km and the most important average fuel economy was 15.4 km/l.


Refueling After Arrival _ GS Caltex Happy Gas Station
Immediately after checking the information on the trip computer, we started to refuelling. As a result of filling the same as the origin, 24,949 won (16.644l) per liter has been filled and the mileage shown on the trip computer is 774 km. Based on this, the highway fuel efficiency of Hyundai Motor's New Grandeur gasoline 3.3 was confirmed.

728x90
반응형